Duo R
Böckmann Duo R er svært lik på Duo C, men her med romslig salrom i front. Med sitt diskre og lekre utseende, samt sin fantastiske kjørekomfort både for bilfører og hest, er dette en modell man fort blir glad i.
Duo R er fra fabrikken godt utstyrt som standard, og kan også utstyres med enda mer tilvalg dersom kunden ønsker dette.
Böckmann Duo R er svært lik på Duo C, men her med romslig salrom i front. Med sitt diskre og lekre utseende, samt sin fantastiske kjørekomfort både for bilfører og hest, er dette en modell man fort blir glad i.
Duo R er fra fabrikken godt utstyrt som standard, og kan også utstyres med enda mer tilvalg dersom kunden ønsker dette.
Böckmann Duo R er svært lik på Duo C, men her med romslig salrom i front. Med sitt diskre og lekre utseende, samt sin fantastiske kjørekomfort både for bilfører og hest, er dette en modell man fort blir glad i.
Duo R er fra fabrikken godt utstyrt som standard, og kan også utstyres med enda mer tilvalg dersom kunden ønsker dette.
Tekniske data:
Vekter:
Egenvekt: 891 kg
Nyttelast: 1509 kg
Totalvekt: 2400 kg
Totalvekt kan reduseres til 2000 kg om ønskelig
Mål:
Innvendig lengde: 328 cm
Innvendig bredde: 165 cm
Innvendig høyde: 230 cm
Utvendig lengde: 450 cm
Utvendig bredde: 220 cm
Utvendig høyde: 273 cm
Veggfarge:
-Granittgrå
-Antrasittgrå
Takfarge og frontfarge:
-Antrasitt
-Mørk blå
-Grønn
-Rosa
-Hvit
-Rød
-Gul
Mulig ekstrautstyr:
-Kost
-Spade
-Sulkyfester
-WCF Chassis
-Reservehjul
-Sparkeplater
-Sidepadding
-Ryggekamera
-Ekstra ryggelys
-Aluminiumsgulv
-Aluminiumsfelger
-Ventilasjon i taket
-Innvendig kamera
-Reservehjulsholder
-Hele bommer bak
-Monterte forbøtter
-Ekstra gummimatte
-Hele bommer foran
-Sikkerhetskobling drag
-Vindu med glideåpning
-Beskyttelse til reservehjul
-To veis svingbar bakrampe
-Ekstra stigtrinn på bakrampe
-Totalvekt redusert til 2000 kg
-Totalvekt oppgradert 2700 kg
-Hingsteskille laget av rillegitter
-Hingsteskille laget av aluminium
-Ekstra tykk polstring på bommer
-Ekstra gummimatte i frontpartiet
-Høytsittende bremselys på bakluke
-Ekstra innvendig lys bak i hengeren
-Beskyttelseshette for drag og nesehjul
-Nedfellbart gitter for føll(over bakrampe)
-Ovale opphengsfester utvendig på henger
-Ekstra dør i front.(kun modeller uten salrom)
-Ekstra speil til bruk under tilkobling av henger
-Polyester flaps over bakrampe(istedenfor gardin)
-Forhøyet midtskiller i gjennomsiktig myk PVC.(145, 155 eller 180 cm)
Fjæring
Böckmann leverer to fjæringssystermer, CFF og WCF.
CFF er standard på DUO C, og er en torsjonsdempet aksling med ekstra hydraulisk demping for å absorbere slagene fra dårlig vei. WCF er derimot en uavhengig bærearm med spiralfjær og hydraulisk demping. Her vil med andre ord hvert hjul være uavhengig av hverandre. For mange vil CFF holde lenge, da dette er et meget godt system, ved ekstra dårlige veier eller hester som reagerer på vibrasjoner/bilkjøring er WCF førstevalget.
Finer eller aluminiumsgulv?
Det er mange som lurer på om man skal velge finer eller aluminiumsgulv på sin nye henger. Finergulvene som lages i dag, er av en helt annen klasse enn det var for en del år tilbake. Det er kraftig bygget og har meget god holdbarhet. Hver uke har vi har mange hestehengere fra mange ulike produsenter på service/reparasjon på våre Vegvesen godkjente verksted i Drammen og Ålesund, her ser vi at finergulv av høy kvalitet i veldig mange tilfeller er vesentlig bedre enn et aluminiumsgulv fra en billigleverandør. Enten du velger aluminiumsgulv eller finergulv fra Böckmann, får du topp kvalitet. Et Böckmann aluminiumsgulv er bygget på en meget god måte og av aller beste kvalitet, og vil ha meget lang levetid.